Kökshandduken, nytänkande varumärkesexponering


Något som alla studenter behöver men som mycket få har med sig i flyttlasset till studentstaden är; en kökshandduk. Alla har disk att torka men det är inte riktigt det första man som 20-åring tänker på att skaffa.

Så kan vi inte ha det! Inför vårterminen 2009 köpte Up and coming därför in kökshanddukar till var och en av de ca 2300 studenter som beräknades anlända till Uppsala universitet i början på året.

Vi erbjöd ett antal företag av intresse för den här målgruppen ett helt nytt sätt att nå ut med sin marknadsföring, genom att placera sitt varumärke väl synligt på handduken. Genomsnittsstudenten har knappast en hel kollektion av kökshanddukar som hon byter mellan och chanserna är goda för en mer eller mindre permanent annonsplats mitt i studenthemmet.

Intresset att annonsera mot studenterna var mycket stort och handdukarna blev snabbt uppbokade. Kökshandduken delades ut under januari månad och vi är väldigt nöjda med resultatet. Inför höstterminen kommer kökshandduken vara en del av den välkomstkasse som vi numer delar ut vid Uppsala universitet.


Läs mer på www.kokshandduken.se